The interplay between dialogue, cognitive schemata and kinesthetic learning: Bodily explorations of force related concepts in physics

Bidragets oversatte titel: Samspillet mellem dialog, kognitive skemaer og kinæstetisk læring: Kropslig udforskning af kraftrelaterede koncepter i fysikundervisning

Abstract

Vi spørger hvordan studerende bruger kommunikative tegn (f. eks. tale og gestik) til at forme og udvikle kognitive skemaer under en kropslig udforskning af bevægelse i en læringsaktivitet i fysik. Vi beskriver dette sampspil mellem dialog, kognitiion og kropslig udforskning som kinæstetisk læring. Vi stiller spørgsmålet: Hvilke tegn på at studerende udleder formel korrekt fysikviden fra kinæstetisk læring kan en lærer kigge efter?
Bidragets oversatte titelSamspillet mellem dialog, kognitive skemaer og kinæstetisk læring: Kropslig udforskning af kraftrelaterede koncepter i fysikundervisning
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato2014
Antal sider2
StatusUdgivet - 2014
BegivenhedThe First Conference of the International Association for Cognitive Semiotics - Lund University, Lund, Sverige
Varighed: 25 sep. 201427 sep. 2014
Konferencens nummer: 1

Konference

KonferenceThe First Conference of the International Association for Cognitive Semiotics
Nummer1
LokationLund University
Land/OmrådeSverige
ByLund
Periode25/09/201427/09/2014

Emneord

  • Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
  • kinæstetisk læring
  • fysik
  • semiotik

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Samspillet mellem dialog, kognitive skemaer og kinæstetisk læring: Kropslig udforskning af kraftrelaterede koncepter i fysikundervisning'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater