Aktiviteter pr. år
Abstract
Vi spørger hvordan studerende bruger kommunikative tegn (f. eks. tale og gestik) til at forme og udvikle kognitive skemaer under en kropslig udforskning af bevægelse i en læringsaktivitet i fysik. Vi beskriver dette sampspil mellem dialog, kognitiion og kropslig udforskning som kinæstetisk læring. Vi stiller spørgsmålet: Hvilke tegn på at studerende udleder formel korrekt fysikviden fra kinæstetisk læring kan en lærer kigge efter?
Bidragets oversatte titel | Samspillet mellem dialog, kognitive skemaer og kinæstetisk læring: Kropslig udforskning af kraftrelaterede koncepter i fysikundervisning |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | 2014 |
Antal sider | 2 |
Status | Udgivet - 2014 |
Begivenhed | The First Conference of the International Association for Cognitive Semiotics - Lund University, Lund, Sverige Varighed: 25 sep. 2014 → 27 sep. 2014 Konferencens nummer: 1 |
Konference
Konference | The First Conference of the International Association for Cognitive Semiotics |
---|---|
Nummer | 1 |
Lokation | Lund University |
Land/Område | Sverige |
By | Lund |
Periode | 25/09/2014 → 27/09/2014 |
Emneord
- Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
- kinæstetisk læring
- fysik
- semiotik
Fingeraftryk
Dyk ned i forskningsemnerne om 'Samspillet mellem dialog, kognitive skemaer og kinæstetisk læring: Kropslig udforskning af kraftrelaterede koncepter i fysikundervisning'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.Aktiviteter
- 1 Foredrag og mundtlige bidrag
-
Kropslige øvelser i naturfaglig formidling
Bruun, J. (Foredragsholder)
2 dec. 2008Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag