Evaluering og læring i naturfaglig undervisning

Organisationsprofil

Organisationsprofil

Forskergruppen 'Evaluering og læring i naturfaglig undervisning' undersøger læringsprocesser i naturfaglig undervisning på alle uddannelsesniveauer – primært i gymnasiet og på universitetet. Gruppens primære fokus er forskning i evaluering af og for læring. Forskerne i gruppen undersøger blandt andet hvordan lærere kan operationalisere komplekse kompetencer (såsom undersøgelseskompetence, innovation, argumentation, modellering, dannelse og beslutningstagen) som læringsmål og evaluere elevers progression i forhold til at tilegne sig disse kompetencer. Desuden undersøger forskerne hvordan læreres professionelle udvikling bedst kan understøttes. Forskerne bruger både kvantitative og kvalitative tilgange i deres forskning og ofte kombineres forskellige metoder såsom interviews, spørgeskemaer og netværksanalyser.

Fingerprint

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Evaluering og læring i naturfaglig undervisning er aktive. Disse emneetiketter kommer fra arbejder fra denne organisations medlemmer. Sammen danner de et unikt fingerprint.