Publikationer pr. år
Publikationer pr. år
Danmark
Forskergruppen 'Evaluering og læring i naturfaglig undervisning' undersøger læringsprocesser i naturfaglig undervisning på alle uddannelsesniveauer – primært i gymnasiet og på universitetet. Gruppens primære fokus er forskning i evaluering af og for læring. Forskerne i gruppen undersøger blandt andet hvordan lærere kan operationalisere komplekse kompetencer (såsom undersøgelseskompetence, innovation, argumentation, modellering, dannelse og beslutningstagen) som læringsmål og evaluere elevers progression i forhold til at tilegne sig disse kompetencer. Desuden undersøger forskerne hvordan læreres professionelle udvikling bedst kan understøttes. Forskerne bruger både kvantitative og kvalitative tilgange i deres forskning og ofte kombineres forskellige metoder såsom interviews, spørgeskemaer og netværksanalyser.
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Dolin, J. (Andet)
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Nielsen, J. A. (Medlem af redaktionsgruppen)
Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Redaktør af tidsskrift › Forskning
Nielsen, J. A. (Keynotes)
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Bruun, J. (Ophavsmand), Udby, L. (Ophavsmand) & hwg706, H. (Dataindsamler), Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2019
Datasæt
Sofie, J. (Ophavsmand), Martin, B. (Ophavsmand), Bruun, J. (Ophavsmand), Skaaning, K. E. T. (Ophavsmand), Kim, L. (Ophavsmand), Sidse, L. (Ophavsmand), Nawrocki, P. R. (Ophavsmand), Andrea, P. (Ophavsmand) & Rebecca, T. (Ophavsmand), Institut Laue-Langevin (ILL), 2018
DOI: 10.5291/ill-data.test-2909, https://doi.ill.fr/10.5291/ILL-DATA.TEST-2909
Datasæt