Abstract
Vi undersøger kinæstetiske læringsaktiviteter (KLAer) som en ny læringsteknologi. Lærere vil måske anvendeKLAer til at få studerende til at bruge deres egen krop til at konstruere forståelse for fysikfænomener, fysiske interaktioner og repræsentationer. Imidlertid har få studier undersøgt, hvad der kendetegner læring muligheder gennem KLAer. Ved
brug a/v optagelser, undersøger vi karakteristika to forskellige KLAer: En trækkeaktivitet og en aktivitet med cirkulær bevægelse. I begge aktiviteter, tager eleverne rollen som newtonske objekter. Vi karakteriserer typiske mønstre i aktiviteten: (1) Elevernes veksler mellem legende adfærd og fokuseret reflekterende dialog. (2) De studerendes måder at udføre modellerne i praksis giver læreren muligheder for at stille spørgsmål, der fremmer elevernes engagement og udstikker retninger for elevernes videre undersøgelser. (3) De studerende kan bruge KLAer til at koble deres intra- og interpersonelle erfaringer til formel fysik viden.
brug a/v optagelser, undersøger vi karakteristika to forskellige KLAer: En trækkeaktivitet og en aktivitet med cirkulær bevægelse. I begge aktiviteter, tager eleverne rollen som newtonske objekter. Vi karakteriserer typiske mønstre i aktiviteten: (1) Elevernes veksler mellem legende adfærd og fokuseret reflekterende dialog. (2) De studerendes måder at udføre modellerne i praksis giver læreren muligheder for at stille spørgsmål, der fremmer elevernes engagement og udstikker retninger for elevernes videre undersøgelser. (3) De studerende kan bruge KLAer til at koble deres intra- og interpersonelle erfaringer til formel fysik viden.
Bidragets oversatte titel | Træk, mærk og løb: Tegn på læring i kinæstetiske aktiviteter i fysik |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | 31 aug. 2014 |
Antal sider | 1 |
Status | Udgivet - 31 aug. 2014 |
Begivenhed | Physics Education Research Conference 2014: Outpacing New Technologies with Novel Pedagogies: The Role of PER in the Transforming Landscape of Higher Education - University of Minnesota - Twin Cities, Minneapolis, USA Varighed: 30 jul. 2014 → 31 jul. 2014 |
Konference
Konference | Physics Education Research Conference 2014 |
---|---|
Lokation | University of Minnesota - Twin Cities |
Land/Område | USA |
By | Minneapolis |
Periode | 30/07/2014 → 31/07/2014 |
Emneord
- Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
- kinæstetisk læring
- fysikdidaktik