Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning

Abstract

Med interaktive computermodeller er det muligt for studerende at arbejde
med mere avancerede modeller, end hvis de arbejdede med en normal lærebog.
Det betyder ikke, at computermodeller med et magisk slag omformer
dårlig undervisning til god undervisning. Som med alle andre undervisningsværktøjer
bør man overveje, hvornår og hvordan sådanne modeller skal bruges og hvornår andre værktøjer vil være bedre for de studerendes læringsudbytte.
Bidragets oversatte titelInteractive computer models in research based science teaching
OriginalsprogDansk
BogserieIND's Skriftserie
Udgave nummer21
Sider (fra-til)127-134
Antal sider8
ISSN1602-2149
StatusUdgivet - maj 2011

Emneord

  • Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
  • computermodeller
  • interaktivitet
  • Undervisning i og læring af naturfag

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater