547 Downloads (Pure)

Abstract

Artiklen undersøger implementeringen af en målrettet, kompetenceorienteret
undervisning i de naturvidenskabelige fag. Udviklingen herimod kan ses som en
styrkelse af en læringsorienteret tilgang i undervisningen eller som et naturligt
skridt i indførelsen af en test- og målekultur i uddannelsessystemet. Ved at se de
aktuelle curriculumtiltag som fx folkeskolens nye Fælles Mål i et større uddannelsespolitisk
lys vil artiklen belyse spændingsfeltet mellem den ideale forståelse
af tiltagene og den mere præstationsfikserede.
OriginalsprogDansk
TitelCURSIV : Sammenlignende fagdidaktik 4
RedaktørerEllen Krogh, Sven-Erik Holgersen
Antal sider21
Vol/bind19
UdgivelsesstedKøbenhavn
Publikationsdato8 nov. 2016
Sider67-87
StatusUdgivet - 8 nov. 2016
NavnCursiv
ISSN1901-8878

Emneord

  • Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
  • målorientering
  • mestringsmål
  • præstationsmål
  • kompetencer
  • progression
  • evaluering

Citationsformater