TY - RPRT
T1 - Det første år på Naturressourcer
T2 - En undersøgelse af studerendes oplevelser på det første år af bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Københavns Universitet
AU - Malm, Rie Hjørnegaard
AU - Madsen, Lene Møller
AU - Ulriksen, Lars
AU - de Neergaard, Andreas
PY - 2016
Y1 - 2016
N2 - Bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Science ved Københavns Universitet er en uddannelse med mange muligheder for de studerende. Uddannelsens historie og opbygning skaber en bred palet af specialiseringer de studerende kan dykke ned i, ligesom uddannelsen danner fundament for en række forskellige kandidatuddannelser. Allerede på det første studieår bliver de studerende præsenteret for de mange fagligheder uddannelsen spænder over. I løbet af det første studieår skal de studerende tage de første valg af specialisering. For nogle studerende er den store diversitet i fagligheder en gave, og for nogle studerende er det en udfordring at finde sin plads på uddannelsen. Nogle søger en snæver faglig identitet i udbuddet, mens andre søger den tværfaglige integration. I denne undersøgelse sætter vi fokus på de forskellige måder de studerende oplever det første studieår på, og hvilken betydning uddannelsens tværfaglige identitet og struktur har.
AB - Bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Science ved Københavns Universitet er en uddannelse med mange muligheder for de studerende. Uddannelsens historie og opbygning skaber en bred palet af specialiseringer de studerende kan dykke ned i, ligesom uddannelsen danner fundament for en række forskellige kandidatuddannelser. Allerede på det første studieår bliver de studerende præsenteret for de mange fagligheder uddannelsen spænder over. I løbet af det første studieår skal de studerende tage de første valg af specialisering. For nogle studerende er den store diversitet i fagligheder en gave, og for nogle studerende er det en udfordring at finde sin plads på uddannelsen. Nogle søger en snæver faglig identitet i udbuddet, mens andre søger den tværfaglige integration. I denne undersøgelse sætter vi fokus på de forskellige måder de studerende oplever det første studieår på, og hvilken betydning uddannelsens tværfaglige identitet og struktur har.
M3 - Rapport
T3 - IND's Skriftserie
BT - Det første år på Naturressourcer
PB - Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
ER -