ATD and CoP in a framework for investigating social networks in physics classrooms

Bidragets oversatte titel: Brug af ATD og praksisfællesskaber til at undersøge sociale netværk i fysikundervisning

Abstract

Artiklen præsenterer et værktøj til at analysere transskriberede og kommenterede videooptagelser. Værktøjet er baseret på en netværksrepræsentation af data, hvor knuderne defineres som aktivitetskategorier. Efter en sammenfatning af den observerede læringssituation, foreslås det, hvordan antropologisk teori om didaktiske (ATD) og praksisfællesskaber (COP) kan indarbejdes i netværksrepræsentationen i en analyse af studerendes diskussioner i fysikklasseværelser.
Bidragets oversatte titelBrug af ATD og praksisfællesskaber til at undersøge sociale netværk i fysikundervisning
OriginalsprogEngelsk
TitelThe Anthropological Theory of the Didactical (ATD) : Peer reviewed papers from a PhD-course
RedaktørerMarianne Foss Mortensen, Carl Winsløw
Antal sider17
Vol/bind20
UdgivelsesstedCopenhagen
ForlagDepartment of Science Education, University of Copenhagen
Publikationsdatofeb. 2011
Udgave1
Sider31-48
Kapitel3
StatusUdgivet - feb. 2011
NavnIND's Skriftserie
Vol/bind20
ISSN1602-2149

Emneord

  • Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Brug af ATD og praksisfællesskaber til at undersøge sociale netværk i fysikundervisning'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater