Virtual neutron scattering experiments: Training and preparing students for large-scale facility experiments

Bidragets oversatte titel: Virtuelle neutronspredningseksperimenter: Forberedelse af studerende til eksperimetner på storskalafaciliteter

Julie Hougaard Overgaard, Jesper Bruun, Michael May, Linda Udby

119 Downloads (Pure)

Abstract

Vi beskriver, hvordan virtuelle eksperimenter kan udnyttes i et læringsdesign ved at forberede de studerende til hands-on-eksperimenter ved storskalafaciliteter. Vi illustrerer designet ved at vise, hvordan virtuelle eksperimenter bruges på Niels Bohr Institutets kandidatkursus om neutronspredning. I den sidste uge af kurset, rejser studerende til et storskala neutronspredningsfacilitet for at udføre neutronspredningseksperimenter. Vi bruger studerendes udsagn om deres oplevelser til at argumentere for, at arbejdet med virtuelle experimenter forbereder de studerende til at engagere sig mere frugtbart med eksperimenter ved at lade dem fokusere på fysikken og relevante data i stedet for instrumenternes funktion. Vi hævder, at det er, fordi de kan overføre deres erfaringer med virtuelle eksperimenter til rigtige eksperimenter. Vi finder dog, at læring stadig er situeret i den forstand, at kun kendskab til bestemte eksperimenter overføres. Vi afslutter med at diskutere de muligheder, som virtuelle eksperimenter giver.
Bidragets oversatte titelVirtuelle neutronspredningseksperimenter: Forberedelse af studerende til eksperimetner på storskalafaciliteter
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftLæring og Medier (LOM)
Vol/bind9
Udgave nummer16
Sider (fra-til)1-28
Antal sider28
ISSN1903-248X
StatusUdgivet - 23 feb. 2017

Emneord

  • Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
  • Læring
  • Neutronspredning
  • Læringsdesign
  • Virtuelle eksperimenter

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Virtuelle neutronspredningseksperimenter: Forberedelse af studerende til eksperimetner på storskalafaciliteter'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater