Abstract
Dette kapitel vil undersøge hvordan kompetencer kan forstås i en uddannelsesmæssig sammenhæng og hvorfor de overhovedet er indført i uddannelsessystemet. De danske naturfaglige kompetencer vil blive beskrevet og der vil blive givet nogle bud på hvordan man kan undervise med henblik på elevernes kompetenceudvikling, herunder hvordan kompetencer kan evalueres. Progression i kompetence vil her blive belyst som et særligt vigtigt begreb. De nye Forenklede Fælles Mål vil blive brugt som et gennemgående eksempel, så vi vil starte med kort at introducere dem.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Metoder i naturfag : en antologi |
Redaktører | Sara Tougaard, Lene Hybel Kofod |
Antal sider | 18 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Experimentarium |
Publikationsdato | 2014 |
Sider | 49-66 |
Kapitel | 4 |
ISBN (Trykt) | 978-87-91400-22-3 |
Status | Udgivet - 2014 |