Abstract
Som et af de understøttende initiativer til implementering af ordningen med kun én censor til Folkeskolens skriftlige prøver blev der nedsat en følgegruppe, der skulle følge den ændrede bedømmelsesordning i to år.
Ændringen i bedømmelsesordningen vedrører de skriftlige prøver i dansk, skriftlig fremstilling, matematik med hjælpemidler og fremmedsprog på 9. og 10. klassetrin. Følgegruppen har koncentreret sig om prøverne i matematik og dansk på 9. klassetrin. Den har gennem et spørgeskema undersøgt hvorledes den nye censorordning fungerer set fra censorernes side og ved genretning af et større sample af prøvebesvarelser analyseret problemer vedrørende anonymisering og censorpålidelighed.
Ændringen i bedømmelsesordningen vedrører de skriftlige prøver i dansk, skriftlig fremstilling, matematik med hjælpemidler og fremmedsprog på 9. og 10. klassetrin. Følgegruppen har koncentreret sig om prøverne i matematik og dansk på 9. klassetrin. Den har gennem et spørgeskema undersøgt hvorledes den nye censorordning fungerer set fra censorernes side og ved genretning af et større sample af prøvebesvarelser analyseret problemer vedrørende anonymisering og censorpålidelighed.
Original language | Danish |
---|
Number of pages | 28 |
---|---|
Publication status | Published - Mar 2018 |
Keywords
- Faculty of Science