Praksisnær Pædagogisk Kompetenceudvikling: Afrapportering af pilotprojektet PPK under KUUPI

Christina Juul Jensen, Agnete Lunddahl Jensen, Kirstine Dahl, Carsten Selch Jensen, Jan Sølberg

Abstract

Som et led i Københavns Universitets UniversitetsPædagogiske Indsats (KUUPI) blev
pilotprojektet Praksisnær Pædagogisk Kompetenceudvikling (PPK) iværksat i september 2013. PPK var ét af seks strategiske projektet, som blev til på det såkaldte Didaktiskudvalgs anbefaling. Oprindeligt blev projektet formuleret omkring et ønske om at få belyst behovet for et udbud af kortere kurser, som kunne udbydes på tværs af fakulteterne. Projektet blev udvidet til at handle om dels at belyse de eksisterende behov for kompetenceudvikling blandt underviserne, men samtidigt også en undersøgelse af alternativer til kurser i forbindelse med udvikling af undervisernes pædagogiske kompetenceudvikling, hvilket fremgår af følgende projektbeskrivelse.
Original languageDanish
PublisherInstitut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Number of pages138
Publication statusPublished - 2014
SeriesIND's Skriftserie
Number35
ISSN1602-2149

Cite this