Activities per year
Abstract
Artiklen præsenterer væsentlige pointer fra et forskningsprojekt om de vanskeligheder gymnasiefremmede (dvs. gymnasieelever hvis forældre ikke selv har en gymnasial uddannelse) møder i gymnasiet. En væsentlig vanskelighed består i at forstå kriterier for, hvad man skal gøre og lære som elev, og artiklen peger her på feedback som et væsentlig fokusområde. Artiklen peger også på, at det er vigtigt at lægge vægt på formativ feedback (dvs. feedback som peger fremad, og giver eleven ideer om, hvordan det videre arbejde skal prioriteres), frem for summativ feedback, som kigger bagud og bedømmer hidtidigt arbejde.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Uddannelse og udfordringer til alle : - Hvor er din overligger? Sorø-mødet 2010 |
Number of pages | 4 |
Place of Publication | København |
Publisher | Undervisningsministeriet |
Publication date | 2010 |
Pages | 58-61 |
ISBN (Print) | 978-87-603-2899-2 |
ISBN (Electronic) | 978-87-603-2900-5 |
Publication status | Published - 2010 |
Activities
- 1 Lecture and oral contribution
-
Hvordan udfordrer vi de unge bedre – uden tab?
Lars Ulriksen (Lecturer)
10 Aug 2010Activity: Talk or presentation types › Lecture and oral contribution