Abstract
Hvorfor lave udviklingsarbejde i naturfagene? Fordi det udvikler undervisningen nedefra og op, skaber engagement i lærergerningen og medvirker til, at man reflekterer over sin praksis. Dette kapitel formidler erfaringer og eksempler til inspiration for skoler og lærere i udviklingsarbejdet med naturfagene. Baggrunden er erfaringerne gjort under udviklingsarbejdet Naturfagslærere i samarbejde under Undervisningsministeriets udviklingsprogram En skole i bevægelse. Kapitlet giver råd til hvordan man kommer i gang, hvilken planlægning der er helt nødvendigt, samt ideer til temaer for udviklingsarbejdet, fx fagteam, lokale læseplaner eller tværfaglige undervisningsforløb. Det beskrives også hvilke barrierer man typisk kan opleve, samt de udfordringer der er ved at gå fra et projektforløb til en ændret praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Naturfagslærerens håndbog |
Redaktører | Erland Andersen |
Antal sider | 23 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo Forlag A/S |
Publikationsdato | 2009 |
Udgave | 1. |
Sider | 155-177 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7281-466-7 |
Status | Udgivet - 2009 |