The Work of Art in the Age of Commercial Funscapes

Abstract

Artiklen diskuterer ligheder og forbindelser mellem den finkulturelle kunstform, installationskunst, og temaparkerne som kommercielle, folkelige forlystelsesformer. Det sker med et historisk tilbageblik på den rolle populærkulturen har spillet som motiv i den moderne kunst og via sammenligning af de aktive, multisensoriske og kropsinvolverende oplevelsesformer som temaparker og installationskunst er fælles om at invitere til. Lighederne belyses via næranalyser af udvalgte eksempler, på temaparksiden, BonBonLand, på installationssiden, værker af Jens Haaning og Olafur Eliasson.
OriginalsprogEngelsk
TitelFun City
RedaktørerMartin Zerlang, Gitte Marling
Antal sider24
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagArkitektens Forlag
Publikationsdato2007
Udgave1
Sider235-58
ISBN (Trykt)978-87-7407-375-8
StatusUdgivet - 2007

Emneord

  • Det Humanistiske Fakultet
  • installationskunst
  • temaparker
  • BonBonLand
  • Haaning (Jens)
  • Eliasson (Olafur)

Citationsformater