The Work of Art in the Age of Commercial Funscapes

Abstract

Artiklen diskuterer ligheder og forbindelser mellem den finkulturelle kunstform, installationskunst, og temaparkerne som kommercielle, folkelige forlystelsesformer. Det sker med et historisk tilbageblik på den rolle populærkulturen har spillet som motiv i den moderne kunst og via sammenligning af de aktive, multisensoriske og kropsinvolverende oplevelsesformer som temaparker og installationskunst er fælles om at invitere til. Lighederne belyses via næranalyser af udvalgte eksempler, på temaparksiden, BonBonLand, på installationssiden, værker af Jens Haaning og Olafur Eliasson.
Original languageEnglish
Title of host publicationFun City
EditorsMartin Zerlang, Gitte Marling
Number of pages24
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherArkitektens Forlag
Publication date2007
Edition1
Pages235-58
ISBN (Print)978-87-7407-375-8
Publication statusPublished - 2007

Keywords

  • Faculty of Humanities

Cite this