Bevægelse og flow i børn og unges lære-, være- og udviklingsprocesser: Introduktion til en praksisnær bevægelsespsykologisk teori

Abstract

Børn og unge lever og lærer i høj grad gennem kroppen. Derfor introducerer artiklen en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. Bevægelsesteorien sætter
fokus på den professionelles muligheder for at kunne understøtte positive udviklingsprocesser. Den belyser også, hvorfor bevægelsesundervisning kan åbne for flow og fællesskab i lære- og væreprocesser i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser. Et læringsrum med plads til barnets eksistentielle krop og professionel indsigt i en flerdimensionel bevægelsesforståelse kan nemlig åbne for et væld af potentialer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Paedagoger
Vol/bind2017
Udgave nummer1
Sider (fra-til)36-44
Antal sider9
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 2017

Citationsformater