Abstract
Børn og unge lever og lærer i høj grad gennem kroppen. Derfor introducerer artiklen en praksisnær bevægelsespsykologisk teori. Bevægelsesteorien sætter
fokus på den professionelles muligheder for at kunne understøtte positive udviklingsprocesser. Den belyser også, hvorfor bevægelsesundervisning kan åbne for flow og fællesskab i lære- og væreprocesser i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser. Et læringsrum med plads til barnets eksistentielle krop og professionel indsigt i en flerdimensionel bevægelsesforståelse kan nemlig åbne for et væld af potentialer.
fokus på den professionelles muligheder for at kunne understøtte positive udviklingsprocesser. Den belyser også, hvorfor bevægelsesundervisning kan åbne for flow og fællesskab i lære- og væreprocesser i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser. Et læringsrum med plads til barnets eksistentielle krop og professionel indsigt i en flerdimensionel bevægelsesforståelse kan nemlig åbne for et væld af potentialer.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Unge Paedagoger |
Volume | 2017 |
Issue number | 1 |
Pages (from-to) | 36-44 |
Number of pages | 9 |
ISSN | 0106-5386 |
Publication status | Published - 2017 |