Publikationer pr. år
Publikationer pr. år
Karen Blixens Plads 8, 2300 København S, 15B Bygning 15B (Afsnit 2), 15B-2-09
Publikationer pr. år
Primary fields of research:
Inclusion and exclusion in an educational, sociological and historical perspective
General education and the relation to special needs education in the era of inclusion
Pschiatry and diagnosing educational perspectives and challenges
Current Research
Childpsychiatry, educational psychiatry - past and present in a Danish and Scandinavian perspective
The Politics of Inclusion in the Danish Welfare State
Scchool reforms, testing and inclusive schooling in a global perspective
Teaching
The sociology of education
Educational history
General education, special education and social pedagogy
Forskningsområder:
Disability Studies
Inklusion og eksklusion i et pædagogisk, sociologiske og historisk perspektive
Almenpædagogik og forbindelsen til specialpædagogik i inklusionens tidsalder
Psykiatri, diagnosticering og pædagogiske perspektiver og betydningen for praksis
Aktuel forskning
Børnepsykiatri, psykiatrien i skolen i et - nutidigt og historisk - i et dansk og skandinavisk perspektiv
Inklusionens politik i den danske velfærdsstat
Skolereformer, testning og inkluderende pædagogik i et globalt perspektiv
Undervisning
Pædagogisk sociologi
Pædagogikkens historie
Almenpædagogik, specialpædagogik og socialpædagogik
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review