Temaeftermiddag om sammenhænge mellem sprogfærdigheder, hukommelse og læringsmuligheder i skolen

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerOrganisation af og deltagelse i konference

Beskrivelse

Eftermiddagen afvikles som et led i forskningsprojektet ‘The making of stronger readers: the role of syntactic proficiency’, der er finansieret af Danmarks Frie Forskningsfond og NorS, Københavns Universitet. Projektet undersøger, hvilken rolle elevers sprogfærdigheder på sætningsniveau spiller for deres mulighed for at forstå tekster. Arrangementet henvender sig til såvel forskere og studerende som praktikere.
Program

13.00 – 13.30 Introduktion til forskningsprojektet ’The making of stronger
readers: the role of syntactic proficiency’.
Mads Poulsen og Rikke Vang Christensen, Københavns
Universitet

13.30 – 14.15 Working memory: is working memory a cause of reading or
learning disabilities, and does training of working memory
have an effect?
Professor Monica Melby-Lervåg, Universitetet i Oslo

14.15 – 14.45 Pause med kaffe/te og kage

14.45 – 15.30 Impact of Developmental Language Disorder on school success
and personal well-being.
Professor Courtenay Norbury, University College London
Periode30 sep. 2019
BegivenhedstypeSeminar
PlaceringKøbenhavn, DanmarkVis på kort