NorDiNa (Tidsskrift)

Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typerRedaktør af tidsskriftForskning

Beskrivelse

Nordina - Nordisk Tidsskrift i Naturfagsdidaktik

NorDiNa er et tidsskrift for fagdidaktik i naturfag og beslægtede emner så som teknik/teknologi og geografi. Tidsskriftet retter sig mod lærere og forskere i læreruddannelse ved professionshøjskoler og universiteter, forskere og studerende på højere niveau i fagdidaktik, interesserede lærere, formidlere indenfor naturvidenskab og uddannelsesplanlæggere. Tidsskriftet har en forskningsrettet profil med artikler som rapporterer nyere forskning og aktuelle perspektiver på faget samt udviklingsarbejde med et teoretisk fundament. Artikler bliver som hovedregel fagfællebedømt. Redaktionelt stof med omtale af nye bøger, tidsskrifter og aktuelle fagpolitiske problemstillinger kan også indgå.

National Medredaktør, Danmark
Periode20132014
Type af tidsskriftTidsskrift
Issn1504-4556

Emneord

  • Naturfagsdidaktik