Danmarks Undervisningskommision, Efterårsmøde 2014

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag og mundtlige bidrag

Beskrivelse

"Strømninger i fransk didaktik indenfor rammerne af 2005-reformen"
I dette oplæg præsenteres elementer af den gren af fransk didaktik, der hedder den
antropologiske teori for didaktik. Særligt vil der være fokus på begrebet prakseologi, studie- og forskningsforløb samt hvordan disse kan inddrages i designet af matematikundervisning på gymnasialt niveau inden for rammerne af 2005-reformen. Der vil blive præsenteret undervisningsdesigns samt fordele og begrænsninger ved disse. Studierne dækker både daglig undervisning, oplæg til studieretningsprojekter og AT.
Periode20 nov. 2014
BegivenhedstitelDanmarks Matematikundervisningskommission: Efterårsmøde 2014
BegivenhedstypeSeminar
PlaceringKgs Lyngby, DanmarkVis på kort
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • Matematikdidaktik
  • ICMI
  • Gymnasial matematik