Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed

Hanne Nexø Jensen, Christina Juul Jensen

    Abstract

    Specialeskrivere møder læringsudfordringer i skriveprocessen. Hvilke læ-
    ringsudfordringer, det er, og hvordan studerende og vejledere håndterer
    dem, er artiklens fokus. Empirien er videooptagede vejledningsmøder, hvor
    der er minimum to optagelser for hver vejleder og studerendes forløb. Det
    teoretiske afsæt er generiske læringsudfordringer i vejledningsprocesser,
    hvor læring opstår, når de studerende passerer en læringsudfordring. Vejledere
    kan bruge forståelsen af læringsudfordringer til at ”nudge”- plante
    en idé – som en måde at få studerende til at passere læringsudfordringerne.
    Original languageDanish
    JournalDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
    Volume10
    Issue number18
    Pages (from-to)25-34
    Number of pages10
    ISSN1901-5089
    Publication statusPublished - 2015

    Keywords

    • Faculty of Social Sciences

    Cite this