Abstract
Specialeskrivere møder læringsudfordringer i skriveprocessen. Hvilke læ-
ringsudfordringer, det er, og hvordan studerende og vejledere håndterer
dem, er artiklens fokus. Empirien er videooptagede vejledningsmøder, hvor
der er minimum to optagelser for hver vejleder og studerendes forløb. Det
teoretiske afsæt er generiske læringsudfordringer i vejledningsprocesser,
hvor læring opstår, når de studerende passerer en læringsudfordring. Vejledere
kan bruge forståelsen af læringsudfordringer til at ”nudge”- plante
en idé – som en måde at få studerende til at passere læringsudfordringerne.
ringsudfordringer, det er, og hvordan studerende og vejledere håndterer
dem, er artiklens fokus. Empirien er videooptagede vejledningsmøder, hvor
der er minimum to optagelser for hver vejleder og studerendes forløb. Det
teoretiske afsæt er generiske læringsudfordringer i vejledningsprocesser,
hvor læring opstår, når de studerende passerer en læringsudfordring. Vejledere
kan bruge forståelsen af læringsudfordringer til at ”nudge”- plante
en idé – som en måde at få studerende til at passere læringsudfordringerne.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 10 |
Udgave nummer | 18 |
Sider (fra-til) | 25-34 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 1901-5089 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- Det Samfundsvidenskabelige Fakultet
- specialevejledning
- nudging