Læringsmiljø nærmiljø

Translated title of the contribution: Learning Space, Local Place

Richard Andrew Hare, Klaus Bruun, Inge Regnarsson, Peter Bentsen, Majken Sundahl, Thomas B. Randrup, Anna Ulrika Karlsson Stigsdotter, Erik Mygind

    2049 Downloads (Pure)

    Abstract

    Undervisning i skolernes nærmiljø kan have fordele for eleverne i hverdagens undervisning men også for grønne forvaltere og lærere, som vil øge brugen af de grønne områder. Vi fokuserer i disse forslag på både kommunikative og fysiske tiltag, som kan udløse noget af det potentiale, der er i disse aktiviteter. Vi vil forsøge at give de grønne forvaltere indblik i fænomenet udeundervisning og fremhæve hvilken rolle, de kan spille i forbedringen af vilkår for udeundervisningen i skolenære områder. For lærere og skoleforvaltere vil vi belyse mange af de muligheder, der er for øget brug af udeundervisning i skolernes nærmiljø. Til hele gruppen ønsker vi at kommunikere, at det ikke behøver at være forbundet med stort besvær og tunge driftsmæssige opgaver at foretage undervisning i grønne områder. Vi opfordrer både skoler og grønne forvaltere til at samles om emnet og bygge videre på disse tiltag.
    Translated title of the contributionLearning Space, Local Place
    Original languageDanish
    PublisherSkov & Landskab, Københavns Universitet
    Edition1
    Number of pages35
    ISBN (Print)978-87-7903-499-0
    ISBN (Electronic)978-87-7903-500-3
    Publication statusPublished - 2010

    Cite this