Abstract
I bidraget beskrives forskellige former for registrering der knytter sig til pædagogisk praksis. Registrering forstås som social og kulturel kategoriseringspraksis, der anerkendes hvad der betragtes som legitim/illegitim adfærd i relation til forskellige historiske og samfundsmæssige forhold. Bidraget fremlægger eksempler på kategoriseringspraksis og anerkendelsesformer i tre forskellige pædagogiske kontekster: i projekt- og gruppearbejde, i anerkendende pædagogik og i staters konkurrence om høj standard i skolen
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Klassisk og moderne pædagogisk teori |
Editors | Peter Østergaard Andersen, Tomas Ellegaard |
Number of pages | 17 |
Place of Publication | København |
Publisher | Hans Reitzels Forlag |
Publication date | 31 Aug 2012 |
Edition | 2. |
Pages | 421-437 |
Chapter | 20 |
ISBN (Print) | 9788741255804 |
Publication status | Published - 31 Aug 2012 |
Keywords
- Faculty of Humanities