Blended learning for korte og specialiserede undervisningsforløb

Carsten Thure Kirkeby, Claus Hansen

    11 Downloads (Pure)

    Abstract

    Artiklen beskriver etableringen og justeringen efter den første gennemførelse af et tre-ugers-kursus på DTU i simuleringsmodeller for sygdomsspredning. Deltagerne skal både lære de nødvendige programmeringsfærdigheder til at kunne skrive si-muleringskoden, og de skal lære teori og praksis omkring simulering. Vi fokuserer her på tre udfordringer omkring dette kursus. Kurset er delt op i en off-campus-uge, hvor de studerende skal lære at programmere, og dernæst to on-campus-uger, hvor de skal lære at simulere og bruger deres programmeringsfærdigheder på en selvvalgt projektopgave. Med få justeringer blev off-campus-delen optime-ret, så den understøtter on-campus-delen. De studerende fik mere fleksibilitet i ar-bejdstiden den første uge, og de fagligt svage studerende kunne bruge mere tid, mens kursets forløb blev varieret. Her beskrives styrker og svagheder ved gennem-førelsen af kurset som blended learning. Generelt viste blended learning sig at væ-re en udmærket metode til at give studerende og undervisere mere fleksibilitet.
    Original languageDanish
    JournalDansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift
    Volume13
    Issue number25
    Pages (from-to)107-119
    ISSN1901-5089
    Publication statusPublished - 2018

    Cite this