Billeder og viden: Om visuelle medier, vidensbilleder og lidt om billedviden

Abstract

Artiklen gentænker og problematiserer en række af de forestillinger, der hyppigt knyttes til billeder og visuelle medier. Det sker med henblik på at åbne for en mere nuanceret forståelse af billeders betydning for brug af vidensmediering såvel som billeders funktion som vidensmedier. To væsentlige pointer er, at digital vidensmediering ikke kan lade sig gøre uden billeder, og at vidensmediering altid har været afhængig af billeder.
Original languageDanish
Title of host publicationNye vidensmedier : Kultur. læring, kommunikation
EditorsHans Jørn Nielsen, Helene Høyrup, Hans Dam Christensen
Number of pages17
Place of PublicationFrederiksberg
PublisherSamfundslitteratur
Publication date2011
Pages79-95
ISBN (Print)978-87-593-1562-0
Publication statusPublished - 2011
SeriesMedier, Kommunikation, Journalistik
Number3
ISSN1904-271X

Cite this