Aktiviteter pr. år
Abstract
Artiklen gentænker og problematiserer en række af de forestillinger, der hyppigt knyttes til billeder og visuelle medier. Det sker med henblik på at åbne for en mere nuanceret forståelse af billeders betydning for brug af vidensmediering såvel som billeders funktion som vidensmedier. To væsentlige pointer er, at digital vidensmediering ikke kan lade sig gøre uden billeder, og at vidensmediering altid har været afhængig af billeder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Nye vidensmedier : Kultur. læring, kommunikation |
Redaktører | Hans Jørn Nielsen, Helene Høyrup, Hans Dam Christensen |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | Frederiksberg |
Forlag | Samfundslitteratur |
Publikationsdato | 2011 |
Sider | 79-95 |
ISBN (Trykt) | 978-87-593-1562-0 |
Status | Udgivet - 2011 |
Navn | Medier, Kommunikation, Journalistik |
---|---|
Nummer | 3 |
ISSN | 1904-271X |
Emneord
- billeder
- billedteori
- skrift
- viden
- synssans
- Pierce
Aktiviteter
- 1 Medlemskab af forskningsnetværk
-
Netværk: Vidensmedier (Ekstern organisation)
Martin Dyrbye (Medlem)
mar. 2010Aktivitet: Medlemsskab - typer › Medlemskab af forskningsnetværk