Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik

    Abstract

    Forskning og undervisning skubbes ofte fra hinanden, når krav om mere forskning eller mere undervisning bringes på bane. I artiklen analyseres, hvilke organisatoriske betingelser der kan bidrage til at fremme udviklingsprojekter, hvor forskning og undervisning bringes tættere sammen, og den faglige synergi i form af studerendes læring samt input og inspiration til forskning er en realitet. Analytisk bruges en model for distribueret ledelse, og
    empirisk analyseres to eksempler om klyngevejledning fra KU.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
    Vol/bind12
    Udgave nummer23
    Sider (fra-til)52-70
    Antal sider19
    ISSN1901-5089
    StatusUdgivet - 4 okt. 2017

    Emneord

    • Det Samfundsvidenskabelige Fakultet
    • organisationsteori
    • undervisningsudvikling
    • distribueret ledelse
    • klyngevejledning

    Citationsformater