Spild af penge

Charlotte Marie Bisgaard Nielsen

    Abstract

    Kampagner er en succes, hvis folk kender budskabet, mener tilrettelæggerne selv. Men skulle de ikke også virke?

    Kronikken
    Der findes en etableret praksis for hvad man gør, når man vil have et budskab ud – hvad enten folk skal spise mere frugt, holde op med at køre spritkørsel eller drikke mindre – man laver da en kampagne!
    Kampagner mener man fra politisk og anden side kan påvirke holdninger og ændre adfærd. Er det så godt nok, hvis nogen kender kampagnens budskab? Mangler der ikke noget, når det ikke bliver handlet herefter? Har vi i dagens samfund en tendens til at tro, at kampagner er gode, hvis bare markedsføringskonsulenter og reklamebranchen siger det?
    Det er tid til overvejelser om kampagner og hvorvidt de betaler sig! Jeg vil se på, hvad det er vi tror kampagner kan og gør. Jeg begrænser mig til at tale om den offentlige kampagne, det vil sige kampagnen der er rettet mod en stor gruppe adressater. De eksempler jeg trækker frem er velkendte. Det der undrer mig har rødder i selve ideen om kampagnen som offentlig formidler.

    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDagbladet Information
    Sider (fra-til)8-8
    Antal sider1
    ISSN1602-2572
    StatusUdgivet - 25 nov. 2002
    • Sprog, der ikke kommunikerer

      Charlotte Marie Bisgaard Nielsen (Deltager)

      25 nov. 2002

      Aktivitet: Andre aktivitetstyperAndet (priser, ekstern undervisning samt andet). - Andet

    Citationsformater