Pædagogisk psykologi: Videnskaben om læring og undervisning

    Abstract

    Vi bruger en stor del af vores liv på at lære og deltage i undervisning. Ti år i folkeskolen og måske lige så mange i videre uddannelse. Psykologien er en videnskab, som spiller en betydningsfuld rolle for at forstå, hvordan mennesker lærer, og hvad der virker og ikke virker i undervisning.

    Denne introduktion til pædagogisk psykologi præsenterer i en dansk sammenhæng de vigtigste læringsteorier og uddannelsesmæssige temaer ud fra den nyeste internationale empiriske forskning. I modsætning til andre bøger på dansk om pædagogisk psykologi har denne bog især fokus på international empirisk forskning og de diskussioner, der her pågår.

    Bogen kan bruges i undervisningen i faget pædagogisk psykologi, men kan også læses af dig, der er nysgerrig efter fx at forstå, hvad der sker i dit barns folkeskole eller ønsker mere viden om baggrunden for aktuelle diskussioner om uddannelsessystemet. Den kan også læses af dig, der skal beskæftige dig professionelt med undervisning og læring.

    JESPER DAMMEYER er dr.med. og ph.d. i psykologi. Han er også uddannet lærer og har undervist og arbejdet med børn på skoler og institutioner. Jesper Dammeyer er lektor på Københavns Universitet, Institut for Psykologi, hvor han er ansvarlig for den pædagogisk-psykologiske uddannelse og en række forskningsprojekter. Jesper Dammeyer er en aktiv formidler af viden om pædagogisk psykologi gennem bøger og foredrag og har herudover en omfangsrig forskningsproduktion.
    OriginalsprogDansk
    ForlagHans Reitzels Forlag
    Antal sider230
    ISBN (Trykt)9788741266725
    ISBN (Elektronisk)9788741266732
    StatusUdgivet - 2017

    Citationsformater