Abstract
Abstract: Analysen ser på hvilke ændringer og kommende udfordringer som gymnasiereformen fra
foråret 2016 giver, især med henblik på naturfagene og matematik. Først og fremmest vil det forestående
læreplansarbejde være afgørende, og lærerne bør inddrages i dette. Nytænkning af prøve- og
feedbackformer kan med fordel være et væsentlig didaktisk perspektiv og fundament heri. Med reformen
aktualiseres også endnu engang behovet for et fagdidaktisk løft af lærerne. På ledelsesniveau er
der ligeledes behov for et pædagogisk og didaktisk løft.
foråret 2016 giver, især med henblik på naturfagene og matematik. Først og fremmest vil det forestående
læreplansarbejde være afgørende, og lærerne bør inddrages i dette. Nytænkning af prøve- og
feedbackformer kan med fordel være et væsentlig didaktisk perspektiv og fundament heri. Med reformen
aktualiseres også endnu engang behovet for et fagdidaktisk løft af lærerne. På ledelsesniveau er
der ligeledes behov for et pædagogisk og didaktisk løft.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik |
Udgave nummer | 2016-3 |
Sider (fra-til) | 55-60 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 4 sep. 2016 |