@inbook{01d835530a1c4cbbba49d05bbcd1554f,
title = "G{\o}r den kommunale kampagne en forskel?",
abstract = "Med udgangspunkt i et online survey rettet til de opstillede kandidater ved kommunalvalget 2009, viser kapitlet, at det stadig var de traditionelle kampagneredskaber, der dominerede valgkampen. Elektroniske kampagneredskaber som Facebook og Twitter bruges fortrinsvis af de yngre kandidater og bidrager p{\aa} den m{\aa}de til at udj{\ae}vne den fordel, som de etablerede kandidater har i forhold til de mindre etablerede. Forskellige af s{\aa}vel de traditionelle som de elektroniske kampagneredskaber har en positiv effekt p{\aa} andelen af personlige stemmer. Effekten er dog st{\o}rst i kampen om stemmerne internt i de enkelte partier, hvilket kan forventes at lede til en {\o}get personligg{\o}relse af valgkampagnerne i fremtiden. ",
keywords = "Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, kampagneredskaber, personlige stemmer, partikonkurrence",
author = "Hansen, {Kasper M{\o}ller} and Hoff, {Jens Villiam}",
year = "2013",
language = "Dansk",
isbn = "9788776747268",
series = "University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
pages = "137--158",
editor = "J{\o}rgen Elklit and Kj{\ae}r, {Ulrik }",
booktitle = "KV09",
}