TY - RPRT
T1 - Fremtidens Uddannelser
T2 - Den ny faglighed og dens forudsætninger
AU - Busch, Henrik
AU - Elf, Nikolaj Frydensbjerg
AU - Horst, Sebastian
PY - 2004
Y1 - 2004
N2 - Fremtidens uddannelser indeholder en kortfattet analyse og en række konkrete anbefalinger til uddannelsespolitiske initiativer som kan sikre fagligheden og dens forudsætninger i hele vores uddannelsessystem.De tre forfattere baserer primært deres analyser og anbefalinger på rapporter fra de fire arbejdsgrupper, nedsat af Uddannelsesstyrelsen, som i perioden 2001- 2003 har arbejdet med at beskrive forudsætningerne for den ny faglighed i fremtidens uddannelser. Arbejdsgrupperne havde fokus på de fire undervisningsfag/-områder matematik, dansk, fremmedsprogene og naturfagene.
AB - Fremtidens uddannelser indeholder en kortfattet analyse og en række konkrete anbefalinger til uddannelsespolitiske initiativer som kan sikre fagligheden og dens forudsætninger i hele vores uddannelsessystem.De tre forfattere baserer primært deres analyser og anbefalinger på rapporter fra de fire arbejdsgrupper, nedsat af Uddannelsesstyrelsen, som i perioden 2001- 2003 har arbejdet med at beskrive forudsætningerne for den ny faglighed i fremtidens uddannelser. Arbejdsgrupperne havde fokus på de fire undervisningsfag/-områder matematik, dansk, fremmedsprogene og naturfagene.
M3 - Rapport
SN - 87-603-2382-5
T3 - Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie
BT - Fremtidens Uddannelser
PB - Undervisningsministeriet
CY - København
ER -