Effekten af Børn og Unges Møde med Kunst: Forslag til Forskningsdesign

Lisbeth Haastrup, Anna Karlskov Skyggebjerg, Merete Cornet Sørensen, Finn Holst, Sven-Erik Holgersen, Charlotte Svendler Nielsen, Lise Sattrup, Tatiana Chemi, Egil Bjørnsen, Helene Illeris, Mads Haugsted, Niels Græsholm, Julie Bogetoft Mortensen

84 Downloads (Pure)

Abstract

Rapporten er forskerpanelets grundlæggende overvejelser om fokus for undersøgelser i betydningen af børn og unges møde med kunst. Forskning i feltet relateres blandt andet til den eksisterende internationale forskning i UNESCO- og OECD-regi. Der fokuseres på mødet, hvor børn og unge, kunstnere, lærere/formidlere mødes om kunsten – på et sted og i sammenhænge, som har egne mål, rammer og betingelser for kunstmødet. Begrebet arts education udfoldes således, at arbejde med kunst i relation til børn og unge ikke modstilles til undervisning, men således, at kunst og undervisning er mål og middel for hinanden.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagStatens Kunstfond
Antal sider32
ISBN (Trykt)978-87-92681-00-3
StatusUdgivet - 2017

Citationsformater