Det er det, de unge vil have. En analyse af studerendes præferencer i relation til undervisning

Caroline Louise Howard Grøn, Yosef Bhatti

    Abstract

    Artiklen undersøger de studerendes forventninger til undervisere og undervisning gennem et survey af ca. 200 grunduddannelses- og overbygnings­­studerende og finder, at der er stærkere præferencer for underviserens forelæsning og gennemgang af pensum i forhold til mere inddragende og perspektiverende undervisning. Ligeledes undersøges demografiske, strukturelle samt subjektive karakteristikas evne til at forklare variationer i de studerendes præferencer. Mod forventning finder vi, at de studerendes præferencer til underviser og undervisning kun i meget ringe grad kan forklares ved de undersøgte faktorer
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
    Vol/bind9
    Udgave nummer16
    Sider (fra-til)96-112
    ISSN1901-5089
    StatusUdgivet - 2014

    Emneord

    • Det Samfundsvidenskabelige Fakultet
    • Dybdelæring
    • overfladelæring
    • studerendes præferencer

    Citationsformater