Abstract
Artiklen undersøger de studerendes forventninger til undervisere og undervisning gennem et survey af ca. 200 grunduddannelses- og overbygningsstuderende og finder, at der er stærkere præferencer for underviserens forelæsning og gennemgang af pensum i forhold til mere inddragende og perspektiverende undervisning. Ligeledes undersøges demografiske, strukturelle samt subjektive karakteristikas evne til at forklare variationer i de studerendes præferencer. Mod forventning finder vi, at de studerendes præferencer til underviser og undervisning kun i meget ringe grad kan forklares ved de undersøgte faktorer
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 9 |
Udgave nummer | 16 |
Sider (fra-til) | 96-112 |
ISSN | 1901-5089 |
Status | Udgivet - 2014 |
Emneord
- Det Samfundsvidenskabelige Fakultet
- Dybdelæring
- overfladelæring
- studerendes præferencer