Studerendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver

Abstract

Artiklen handler om universitetsstuderendes forventningertil vejledning på skriftlige opgaver. Undersøgelsen er foretaget på kandidat- og magisterkonferensuddannelsen i faget forhistorisk arkæologi, Københavns Universitet og dens udgangspunkt var at undersøge de forventninger, studerende har til kommende vejledning.

Ideen var at udvikle den vejledning, der tilbydes i forbindelse med uddannelsens tre typer skriftlige opgaver. Det kunne selvfølgelig ske alene ud fra, hvordan vejledningen praktiseres og evalueres, men på faget mente vi, at vores grundlag blev mere alsidigt, hvis de studerende gav udtryk for deres forventninger - uafhængigt af den eksisterende vejledning.

Original languageDanish
Title of host publicationDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift : Tema: Vejledning
Number of pages4
VolumeÅrgang 2, nummer 3
Place of PublicationOdense
PublisherDansk Universitetspædagogisk Netværk
Publication date2007
Edition2:3
Pages29-32
ISBN (Electronic)www.dun-net.dk/tidsskrift
Publication statusPublished - 2007

Keywords

  • Faculty of Humanities

Cite this