Abstract
Beslutningen om at formulere en bæredygtig skattepolitik er ikke ensbetydende med, at virksomheden derved afskærer sig fra at foretage skatteplanlægning, men at den så vidt muligt lægger kortene på bordet og giver sine interessenter den nødvendige information. Dette er samtidig en god lejlighed for virksomheden til at redegøre for, hvilke andre økonomiske bidrag, den yder til det omkringliggende samfund, hvilket ofte vil være ukendt for omverden. Dette illustrerer, hvorledes fokus på virksomhedens skattepolitik tillige rummer en mulighed for, at virksomheden kan kommunikere om sit økonomiske fingeraftryk til omverden, skriver professor, cand. jur., ph.d., Rasmus Kristian Feldthusen, Københavns Universitet, Det Juridiske Fakultet i dette indlæg.
Udgivelsesdato: 18. juni
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Nyhedsbrev for Bestyrelser |
Volume | 6 |
Issue number | 12 |
Pages (from-to) | 7-8 |
Number of pages | 2 |
Publication status | Published - 2010 |