Abstract
Resultater fra fødselskohorten CCC2000 viser, at en gruppe børn har betydelige problemer i tiden omkring skolestart, som indikerer, at disse børn vil få vanskeligheder i skoletilværelsen. Dette gælder først og fremmest børn med ASD og ADHD problemstillinger, hvis kognitive vanskeligheder kompromitterer indlæring og social funktion. Disse børn er desuden i særlig risiko for komplicerende følelsesmæssige og adfærdsmæssige vanskeligheder. De longitudinelle data fra CCC2000 peger på, at det er muligt at identificere risikofaktorer og prædiktorer for psykisk sygdom meget tidligt i barnets liv, og på et tidspunkt hvor intervention må forventes at kunne bremse en del af sygdomsudviklingen.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | BestPractice Psykiatri/Neurologi |
Volume | 11 |
Issue number | 12 |
Pages (from-to) | 12-13 |
Number of pages | 2 |
ISSN | 1902-7583 |
Publication status | Published - Nov 2017 |