Activities per year
Abstract
På Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet, udvikles en ny læringsplatform i form af et e-tidsskrift inden for skatte- og afgiftsret, UCPH Fiscal Relations Law Journal, med et tilhørende kursus. Her skal de studerende skrive videnskabelige og innovative artikler under tæt supervision af en forsker fra universitetet eller en praktiker fra det offentlige eller private erhvervsliv. Læringsplatformen skal hjælpe de studerende til bedre muligheder for at kombinere retsvidenskabelig forskning med juridisk praksis i en sammenhæng, hvor der lægges vægt på innovation og bredere forståelse af samfundsmæssige problemstillinger. Denne artikel præsenterer, hvordan e-tidsskriftet og det tilhørende kursus påtænkes at arbejde med problemorienteret og forskningsbaseret læring inden for en professionsorienteret universitetsuddannelse. Kurset afholdes for første gang i efterårssemestret 2017. Artiklen præsenterer derfor alene kursusdesignet og de pædagogiske overvejelser bag det, idet vi endnu har evalueringerne til gode, der vil vise, om forventningerne til læringsplatformen kan indfries, når kurset er blevet gennemført.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift |
Volume | 13 |
Issue number | 24 |
Pages (from-to) | 104-119 |
Number of pages | 16 |
ISSN | 1901-5089 |
Publication status | Published - Mar 2018 |
Activities
- 5 Lecture and oral contribution
-
Hvordan implementering af problem-baseret læring påvirker de studerendes Cognitive Load
Werner Schäfke (Other)
29 May 2019Activity: Talk or presentation types › Lecture and oral contribution
-
Implementing Research-Based Teaching in an LLM program
Werner Schäfke (Other), Bente Kristiansen (Other) & Karina Kim Egholm Elgaard (Other)
25 Jan 2018Activity: Talk or presentation types › Lecture and oral contribution
-
Implementing Research-Based Teaching in an LLM program
Werner Schäfke (Other)
5 Dec 2017Activity: Talk or presentation types › Lecture and oral contribution
-
Developing Scaffolding for Interdisciplinary Student-Driven Research
Werner Schäfke (Lecturer) & Ian Drake (Lecturer)
Oct 2017Activity: Talk or presentation types › Lecture and oral contribution