Activities per year
Abstract
I denne artikel præsenterer vi erfaringerne fra et projekt, der har til formål at styrke de studerendes danske, akademiske skrivefærdigheder på uddannelsen It og Sundhed på Københavns Universitet. Projektet bygger på antagelserne, at faglighed og formidlingskompetencer er tæt forbundet, og at sproglig bevidsthed inden for fagets kontekst er et fælles ansvar mellem underviser og studerende. Projektet er knyttet til bachelorkurset i Epidemiologiske metoder, og det er udviklet i samarbejde mellem kursuslederen og en sprogkonsulent i løbet af forårssemestrene 2014 og 2015. Gennem skriftlige afleveringer og formativ feedback på disse har de studerende haft mulighed for at arbejde med deres skriftlige formidling som forberedelse til den skriftlige eksamen i kurset og som styrkelse af deres akademiske skrivefærdigheder generelt. I artiklen beskriver vi baggrunden for projektet og erfaringerne med at udvikle og gennemføre det. Derudover diskuterer vi projektets udbytte samt udfordringerne med at sætte eksplicit fokus på fagets sproglige aspekt. På baggrund af de studerendes evaluering og eksamensresultater konkluderer vi, at projektet har medvirket til at styrke deres akademiske skriftlighed.
Original language | Danish |
---|---|
Article number | 13 |
Journal | Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift |
Volume | 11 |
Issue number | 21 |
Pages (from-to) | 147-157 |
Number of pages | 11 |
ISSN | 1901-5089 |
Publication status | Published - 3 Oct 2016 |
Keywords
- Faculty of Humanities
- Faculty of Health and Medical Sciences
Activities
- 1 Lecture and oral contribution
-
Improving students’ writing skills in the course Introduction to Epidemiology
Katja Årosin Laursen (Lecturer)
29 Oct 2015Activity: Talk or presentation types › Lecture and oral contribution