Abstract
Clickers er de seneste år blevet brugt specielt indenfor science- fag på danske universiteter. Med fokus på studerendes tilgang til clickerbrug i fysikundervisning diskuteres hvornår, hvordan og på hvilke præmisser clickers kan være en ressource for studerende og undervisere.
Artiklens overordnede konklusion er, at clickerbrug kan fremstå som en kommunikations- og læringsunderstøttende ressource, men at omfanget af nytteværdi afhænger af un- dervisernes pædagogiske og didaktiske tilgange og formåen samt de studerendes tilgange til kommunikativ deltagelse i undervisningen.
Artiklens overordnede konklusion er, at clickerbrug kan fremstå som en kommunikations- og læringsunderstøttende ressource, men at omfanget af nytteværdi afhænger af un- dervisernes pædagogiske og didaktiske tilgange og formåen samt de studerendes tilgange til kommunikativ deltagelse i undervisningen.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift |
Volume | 6 |
Issue number | 11 |
Pages (from-to) | 26 |
Number of pages | 31 |
ISSN | 1901-5089 |
Publication status | Published - 25 Sept 2011 |
Externally published | Yes |