Soulful Technologies: Everyday Aesthetics in New Media

Bidragets oversatte titel: Den teknologiske sjæl: de Nye Medier i hverdagens æstetik og billeder

Abstract

Udgangspunkt er to tv- og netreklamer for mobiltelefoner (Nokia, Sony-Ericsson). Centralt i disse og lignende er, at teknologien er allerbedst, når den eliminere sig selv for derved at forhøje de menneskelige potentialer. Jeg vil gå analytisk-æstetisk til værks og i den analytiske fremstilling beskæftige mig med interaktion, affekt, taktile og kropslige interaktioner, tidens drømmebilleder - og derved vise forestillinger om krop og individ. Forestillingerne peger som ethvert drømmebillede både fremad og tilbage, ikke mindst det sidste gør sig gældende i disse post-humane visioner. I interaktionen bliver der anslået ikke blot mental relatering, men også fysisk inkorporering.
Bidragets oversatte titelDen teknologiske sjæl: de Nye Medier i hverdagens æstetik og billeder
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato2010
StatusUdgivet - 2010

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Den teknologiske sjæl: de Nye Medier i hverdagens æstetik og billeder'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater