New Problems and Solutions in Basic University Teaching

Mogens Nørgaard Olesen

566 Downloads (Pure)

Abstract

Der tages udgangspunkt i de matematikfagets status på økonomistudiet og de ændrede og langt svagere forudsætninger, som studenterne på første årsprøve har i matematik, og der sammenlignes eksamensresultater fra årene 2006, 2007 og 2008.
Trods markant svagere matematiske forudsætninger hos de studerende er det ved hjælp af en ny udvidet undervisning og nye indhold om dannelsesaspekter i matematikundervisningen lykkedes at engagere de studerende i langt højere grad end tidligere, hvilket også manifesterer sig i bedre eksamensresultater og et forøget fagligt niveau og indblik
Udgivelsesdato: Summer
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftForum on Public Policy
Sider (fra-til)1-22
Antal sider22
ISSN1556-763X
StatusUdgivet - 2008

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'New Problems and Solutions in Basic University Teaching'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater