Abstract
Der tages udgangspunkt i de matematikfagets status på økonomistudiet og de ændrede og langt svagere forudsætninger, som studenterne på første årsprøve har i matematik, og der sammenlignes eksamensresultater fra årene 2006, 2007 og 2008.
Trods markant svagere matematiske forudsætninger hos de studerende er det ved hjælp af en ny udvidet undervisning og nye indhold om dannelsesaspekter i matematikundervisningen lykkedes at engagere de studerende i langt højere grad end tidligere, hvilket også manifesterer sig i bedre eksamensresultater og et forøget fagligt niveau og indblik
Udgivelsesdato: Summer
Trods markant svagere matematiske forudsætninger hos de studerende er det ved hjælp af en ny udvidet undervisning og nye indhold om dannelsesaspekter i matematikundervisningen lykkedes at engagere de studerende i langt højere grad end tidligere, hvilket også manifesterer sig i bedre eksamensresultater og et forøget fagligt niveau og indblik
Udgivelsesdato: Summer
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Tidsskrift | Forum on Public Policy |
Sider (fra-til) | 1-22 |
Antal sider | 22 |
ISSN | 1556-763X |
Status | Udgivet - 2008 |