Kærlighed og seksualitet i markedsperspektiv

Hanne Petersen

Abstract

Artiklen diskuterer betydningen af neo-liberal økonomisk teori, individualisering og globalisering, samt økonomomiske kriser for vurderingen af arbejde, herunder husarbejde, lønarbejde, sexarbejde, men også den seneste udvikling, hvor også følelser indgår i kommercialiserede intime relationer. Når vækst- og markedsøkonomien nogle grænser på disse områder, selvom der ikke er alternativer i syne?
OriginalsprogDansk
TidsskriftSamfundsøkonomen
Vol/bindOktober 2014
Udgave nummer3
Sider (fra-til)31-36
Antal sider6
ISSN0108-3937
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • Det Juridiske Fakultet
  • kærlighed, ægteskab, prostituion, købesex,
  • Market, Ethics and Religion

    Hanne Petersen (Taler)

    6 feb. 20147 feb. 2014

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerDeltagelse i workshop, seminar og kursus

Citationsformater