TY - BOOK
T1 - (It)-støttet børnestavning
T2 - Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling
AU - Engmose, Stine Fuglsang
PY - 2019/11
Y1 - 2019/11
N2 - Afhandlingen undersøger gennem to studier børnestavnings rolle i danske børns tidlige skriftsproglige udvikling. Det ene studie undersøger effekten på børnehaveklassebørns læse- og stavekompetencer af at børnestave med forskellige typer af støtte, herunder IT-støtte. Det andet studie undersøger, om børnestavning og læsning i børnehaveklassen er selvstændige prædiktorer for læse- og stavekompetence i 1. klasse.
AB - Afhandlingen undersøger gennem to studier børnestavnings rolle i danske børns tidlige skriftsproglige udvikling. Det ene studie undersøger effekten på børnehaveklassebørns læse- og stavekompetencer af at børnestave med forskellige typer af støtte, herunder IT-støtte. Det andet studie undersøger, om børnestavning og læsning i børnehaveklassen er selvstændige prædiktorer for læse- og stavekompetence i 1. klasse.
M3 - Ph.d.-afhandling
BT - (It)-støttet børnestavning
PB - Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet
ER -