Internettet og folketingsvalget 2015

Jakob Linaa Jensen, Jens Villiam Hoff, Lisbeth Klastrup

    Abstract

    Rapporten rummer en analyse af den politiske online deltagelse i forbindelse med valgkampen og Folketingsvalget 2015. Der er særligt fokus på sociale medier, valgtests og intern og ekstern efficacy; dvs. befolkningens oplevelse af effekter i forhold til demokratisk læring. Rapporten er baseret på Danske Mediers valgundersøgelse, som er en landsdækkende survey med internetbrugere over 18 år, hvor data er indsamlet i perioden 18. juni til 26.juni. 2015. Survey'et rummer 3.590 respondenter.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagDanske Medier
    Antal sider22
    ISBN (Trykt)9788773937846
    StatusUdgivet - 31 aug. 2016

    Emneord

    • Det Samfundsvidenskabelige Fakultet
    • valgkamp
    • digitale medier
    • sociale medier
    • folketingsvalg

    Citationsformater