Interactions Between Mathematics and Physics: The History of the Concept of Function—Teaching with and About Nature of Mathematics

Bidragets oversatte titel: Vekselvirkning mellem Matematik og Fysik: Funktionsbegrebets historie-Undervisning med og om matematikkens natur
9 Citationer (Scopus)

Abstract

Vi viser at drivkræfterne bag funktionsbegrebets udvikling ligger inden for både den rene og den anvendte matematik især fysikken. Vi undersøger hvordan denne historie kan bruges i matematikundervisningen til at få eleverne til at tænke over matematikkens natur.
Bidragets oversatte titelVekselvirkning mellem Matematik og Fysik: Funktionsbegrebets historie-Undervisning med og om matematikkens natur
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftScience & Education
Vol/bind24
Udgave nummer5
Sider (fra-til)543-559
ISSN0926-7220
DOI
StatusUdgivet - 1 jul. 2015

Emneord

  • Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
  • Matematikhistorie, Matematikdidaktik, Funktionsbegrebet

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Vekselvirkning mellem Matematik og Fysik: Funktionsbegrebets historie-Undervisning med og om matematikkens natur: The History of the Concept of Function—Teaching with and About Nature of Mathematics'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater