Abstract
Implementering af læringsplatforme er en kompleks proces,
der involverer mange forskellige aktører. I denne artikel ser vi
nærmere på, hvordan disse forskellige aktører forholder sig til
læringsplatformene, og hvordan relationer mellem aktørers
forholdemåder indvirker på betingelserne for at implementere
læringsplatforme. Empirisk er artiklen baseret på empiri fra
fremtidsværksteder afholdt i forbindelse et større forskningsog udviklingsprojekt, som vi bearbejder ved hjælp af en kortlægningsproces understøttet af den visuelle notationsteknik, Arcform. Disse kortlægninger analyseres efterfølgende med Nielsens (2012) logikbegreb for at identificere aktørers forholdemåder til platforme og deres indbyrdes relation. Artiklen afsluttes med en diskussion af betydningen af denne indbyrdes relation for implementering af læringsplatforme og af bud på, hvordan implementering af læringsplatforme i lyset af artiklens konklusioner kan håndteres på skoler.
der involverer mange forskellige aktører. I denne artikel ser vi
nærmere på, hvordan disse forskellige aktører forholder sig til
læringsplatformene, og hvordan relationer mellem aktørers
forholdemåder indvirker på betingelserne for at implementere
læringsplatforme. Empirisk er artiklen baseret på empiri fra
fremtidsværksteder afholdt i forbindelse et større forskningsog udviklingsprojekt, som vi bearbejder ved hjælp af en kortlægningsproces understøttet af den visuelle notationsteknik, Arcform. Disse kortlægninger analyseres efterfølgende med Nielsens (2012) logikbegreb for at identificere aktørers forholdemåder til platforme og deres indbyrdes relation. Artiklen afsluttes med en diskussion af betydningen af denne indbyrdes relation for implementering af læringsplatforme og af bud på, hvordan implementering af læringsplatforme i lyset af artiklens konklusioner kan håndteres på skoler.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | LearningTech |
Vol/bind | 6 |
Sider (fra-til) | 81-105 |
Status | Udgivet - 2019 |
Udgivet eksternt | Ja |