Cute and Cool in Contemporary Japanese Visual Arts

Bidragets oversatte titel: Nuttet og cool i japansk samtidskunst
4 Citationer (Scopus)

Abstract

Med udgangspunkt i officiel japansk promovering af tre unge kvinder inden for modebranchen som kulturambassadører inden for "Japan Cool" diskuterer artiklen forskellige kulturelle aspekter af det japanske begreb kawaii (nuttet) som både brand for japansk kultureksport og som et kritisk subversivt element i japansk populærkultur og samtidskunst.
Bidragets oversatte titelNuttet og cool i japansk samtidskunst
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftCopenhagen Journal of Asian Studies
Vol/bind29
Udgave nummer1
Sider (fra-til)39-60
Antal sider22
ISSN1395-4199
StatusUdgivet - 2011

Emneord

  • Det Humanistiske Fakultet
  • Japansk samtidskunst
  • nuttet
  • cool
  • kultureksport

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Nuttet og cool i japansk samtidskunst'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater